Реклама
Днес основна тема на маркетолозите е задържането на връзката между бранд и потребители в условия на карантина. Как брандовете да останат свързани с потребителите и да ги държат информирани. Как да идентифицират поводи, за да привлекат нови преживявания с бранда.
В свят на милиони възможности, рекламният шум е значителен и аудиторията има нужда от помощ, за да реши, дали харесва и се доверява на даден бранд. Важен комуникационен инструмент в този момент са лидерите на мнение. Лицата, които споделят различни аспекти от своя живот, давайки добавена стойност по различни начини на своите потребители.
Погрижихме се да обобщим 7 основни причини, защо колаборация с популярни лица от портфолиото на bSTARS в този моменте повече от добра идея.
- COVID-19 и социалните мрежи
Нека погледнем няколко статистики, отразяващи ситуацията в социалните мрежи от началото на кризата. Според изследване проведено от Fohr между 25 000 потребителиза периода 14-24март 2020 г. на 30 пазара, потреблението на WhatsApp, Facebook и Instagram бележи ръст с над 40% при възрастовата група 18-34 г. Facebook от своя страна споделя данни, че времето прекарано в тези платформи от всички потребители нараства със 70%, а в допълнение Instagram и Facebook live видеата са се удвоили още след първата седмица на кризата. Според цитираното по-горе изследване, среднодневното прекарано време в социалните мрежи се равнява на около 5 часа и 40 минути. Друго изследване, проведено от платформата за инфлуенсър маркетинг Klear за периодите 7-14 март и 15-21 март с цел да анализира потребителските нагласи и поведение, открива, че потребителите публикуват средно 6,1 сторита в Instagram всеки ден, като броят им се увеличава с 15% на седмична база. В допълнение импресиите на сторитата бележат ръст от 21% за посочения период. Всички тези анализи говорят за това, че брандовете трябва да намерят правилния подход, да поддържат връзката със своите потребители в периода на изолация.
- Свързани с бранда и един с друг
Около 80% от инфлуенсърите наблюдават ръст в ангажираността на своята аудитория от началото на кризата. В това число попадат и лицата на bTV Media Group, които се ползват с високо обществено доверие и лоялна аудитория.
В момент, в който е-търговията е в пик, има огромен потенциал за изграждане и култивиране на връзка с брандовете, чрез предоставяне на добавена стойност на потребителите в комуникацията. С позициониране на марки чрез лидерите на мнение от портфолиото на bSTARS брандовете стават част от автентичното съдържание в профилите им. Вследствие на това получават ценни изводи във връзка с приоритетите и нуждите на потребителите, които им показват как не просто да задържат, но и да направят още по-силна връзката с аудиториите си.
- Лидери на мнение
Лицата на bTV са на екран ежедневно, ежеседмично и ежемесечно. Аудиторията иска да научава повече за тях, за техните интереси, как се справят със ситуацията Това е причината тези лица да изграждат органично своята аудитория и тя да нараства прогресивно. Чрез позициониране на бранд, който тематично пасва на тона на говорене и визията на социалните профили на дадена популярна личност, то се вписва натурално и притежава силата да промени потребителските нагласи. Според изследване на Target Marketing, проведено между 2 000 потребители в US и UK на група 16+, през последните 6 месеца, участниците признават, че 34% от покупките им са повлияни от съдържание на инфлуенсъри, а при групата 16-24 г. този процент нараства до 91%. Това ясно показва, че лидерите на мнение имат значително влияние върху решенията на потребителите и този инструмент може да бъде от решаващо значение за брандовете в условията на COVID-19.
- В търсене на качествено съдържание
Към днешна дата #coronavirus е акумулирал над 16,8 мил отбелязвания в Instagram, а в Twitter се появява нов пост с използването му на всеки 42 милисекунди. В момент на толкова голям информационен шум и нарастваща консумация на дигитално съдържание, потребителите стават все по-взискателни. В полезрението им попадат канали, които намират за достоверни, с които се асоциират, защото са истински и неподправени. В момент, в който част от популярните ни лица на bTV прекарват повече време у дома, съдържанието, което генерират премества своя фокус – от споделяне на повече backstage кадри - до открехване на вратата към личния им свят. Виждаме съдържание, което се обръща към нови формати, показващи нови аспекти от ежедневието в изолация, а това създава благоприятна среда за включване на подходящ партньор. Важен фактор също е гъвкавостта, тъй като създателите на съдържание от портфолиото на bSTARS умеят да го реализират с минимални ресурси, от комфорта на своя дом.
- Бягство от реалността
Потребителите търсят повече информация за обстановката и едновременно с това се опитват да се дистанцират от нея. Всички говорят на универсалния език на meme-тата, всички са в търсене на съвети за превенция, но и са водени от желание за бягство от реалността – всеки по свой начин. Ролята на лидерите на мнение е да не неглижират ситуацията и да не окуражават паника. Наблюдават се три основни посоки, които в контекста на изолация изпъкват сред съдържанието на инфлуенсърите, и са благоприятни за колаборация с брандове: самоусъвършенстване (обучения, мастъркласове, live видеа с гости специалисти по различни теми и др.), entertainment (концерти на популярни изпълнители като например звездите на „Гласът на България“, литературни четения, онлайн събития и др.) и вдъхновение за нови креативни занимания у дома (предизвикателства с награди, тренировки у дома, направи-си-сам, кулинария и др.).
- Оставете следа
Компаниите преструктурират приоритетите си в търсене на начин да оставят своя позитивен отпечатък чрез разнообразни инициативи, безплатни услуги, нови приложения и т.н. Според изследване на Business 2 Community 63% от потребителите вярват повече на инфлуенсърите, отколкото на брандовете. В този контекст, бранд посланиците имат силата по естествен и ненатрапчив начин, чрез автентичното си съдържание, да комуникират социални инициативи и специални услуги на партньорите си в периода на изолация.
- Увеличете аудиторията, не бюджета
Според изследване на Tomson research инфлуенсър маркетингът генерира средно над 600% ROI. Според платформата за инфлуенсър маркетинг Grin 57% от маркетолозите споделят, че съдържанието на лидери на мнение се представя в пъти по-добре от рекламното съдържание в собствените канали, на брандовете в социалните медии и затова в периода на криза ще си партнират активно с инфлуенсъри. Нещо повече – тенденцията е за реализация на по-дългосрочни кампании, с цел анализ на инсайтите, възможност за моделиране на потребителското поведение и в резултат на това - по-значителна възвръщаемост на инвестициите.
Моля разгледайте актуално предложение, свързано с темата тук:
https://bravo.btv.bg/web/BMG%20SP%20Proposal%20Foodies%202020%20BG.pdf
За да изберете най-подходящ бранд посланик на вашата марка и да създадете автентично съдържание за целевите публики се свържете с екипа на bTV Media Group.
Източници:
https://later.com/blog/influencer-marketing-covid-19/ https://techcrunch.com/2020/03/26/report-whatsapp-has-seen-a-40-increase-in-usage-due-to-covid-19-pandemic/
https://www.targetmarketingmag.com/article/influencer-marketing-is-vital-tool-covid-19/
Контакти:
bTV Media Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 9176 800
Тел. (+359) 2 9156 564
Факс: (+359) 2 9176 886
e-mail: [email protected]