Глобалните медийни тенденции и как брандовете рекламират

Най-важното от 2019

Реклама

С поглед към новата година и новите възможности, се потопихме в темата за ефективността на комуникационните кампании и трендовете на пазара, очертани през 2019-а.

Телевизията доказа успешно, че е безспорен шампион, който доставя и изгражда дългосрочна добавена стойност за бранда. Тя въздейства и подпомага краткосрочните активации, като работи твърдо за изграждане на притегателната сила на брандовете в дългосрочен аспект.

Рекламодателите продължават да инвестират силно в телевизия. Топ 10 рекламодателите в ТВ индустрията на американския пазар са похарчили 10 милиарда за ТВ реклама. 1 млрд. са изхарчени от изцяло нови рекламодатели за телевизия. Повече от 2000 компании са нови и за първи път са направили националния телевизионен ефир част от своите медийни миксове, показва анализ на медийните тенденции от платформата за рекламно проучване на MediaRadar. Digital-first brand-овете се обръщат към бранд билдинга, за да променят мащаба на своя бизнес. В Щатите Video Advertising Bureau отчита 60% увеличение на ТВ инвестициите при direct-to-consumer марки.

Brand building-ът се завръща като тренд. А телевизията и премиум видеото се разпознават като основен инструмент. Прогнозата на експертите е маркетинг бюджетите през 2020 да бъдат насочени повече към изграждане на  марки от компании, които са пренебрегнали тази задача. Голяма част от марките все по-често залагат на бранд интеграции в премиум медийни брандове, за да достигнат по-лесно до съзнанието и ентусиазма на хората. Такъв тип формати, като „България търси талант“, „Гласът на България“, MasterChef и др. са традиционно селектирани в портфолиото на bTV Media Group. През 2019 г. bTV Media Group утвърди и новия си бранд за асоцииране с лицата на bTV като посланици на марки – bStars.

По-късите рекламни спотове са тренд, който се налага както на чуждите пазари, така и у нас. Тенденцията е в съответствие и с увеличаването на разнообразието от платформи за премиум видео съдържание.

Докато преди 10-15 години у нас изцяло доминираше 30-секундиният клип, през 2019-та година, в унисон със световните тенденции, 15, 20 и 30 секундните клипове вече са почти поравно използвани за комуникация (източник: ГАРБ).

Междувременно, в глобален аспект, адресируемата телевизия настъпва с огромна сила. Тя отговаря на високите очаквания, затова експертите я виждат като основен инструмент, който ще допълва “националната“ (по смисъла на покритието й до всички потребители). Тук колаборацията между създателите на съдържание вече е факт и се очертава като двигател на нови бизнес модели? Като част от Eвропейския медиен алианс, през 2019 г. bTV Media Group установи постоянно сътрудничество с топ броадкастърите в Европа в стратегическите посоки – стрийминг, технологии и монетизация, за да отговори на прогресивното развитие и очаквания на медийната среда. 

Истинската сила остават активациите, основани на данни, купени на базата на сегментирани профили от аудитории. В крак с тези изисквания е и DMP-платформата, която bTV Media Group имплементира успешно през изминалата година в дигиталното си пространство.

Data Management Platform ни дава възможност да следим поведението на нашите потребители във всички сайтове на bTV Media Group. Прецизните данни са най-ценната валута в дигитална среда, която ни помага да достигнем целевите публики в автентична за тях среда. DMP ни дава по-ясен профил на потребителите и посланията на партньорите могат се сервират на подходящ за тях език.

В ерата на достъпните мега-технологии, AI-помощниците и гъвкавите екрани аудиторията е изключително взискателна към създателите на съдържание. Високите и впечатляващи технологии и качеството на продукциите ни бяха фокус за медийната група през цялата 2019. Успяхме да утвърдим и наложим високи стандарти. А обновеният ни новинарски студиен комплекс направи избора на зрителите по време на най-важните политически и обществени събития през годината безусловен.

Като информационен лидер на България, bTV Новините промениха и начина, по който предоставят висококачествена журналистика на хората от всички възрасти и зрителски сегменти. Все повече хора получават новините незабавно чрез мобилните си устройства - на btvnovinite.bg или през приложението на bTV Новините. От друга страна, телевизионните емисии новини на живо продължават да имат статута на важно събитие в ежедневието на голяма част от аудиторията. Така новини и актуалните ни предавания са сред най-гледаните телевизионни предавания в национален ефир, а новинарският сайт btvnovinite.bg трайно е в топ-5 на най-посещаваните български новинарски сайтове.

Съдържанието, а не платформите, доминира сред потребителите. Съдържанието бе фокусът при всичките ни основни проекти, които черпят от силата на всичките ни платформи – телевизия, радио и интернет.

Ето и кратка схема на едни от най-вълнуващите мулти-платформени интеграции с наши партньори за изминалата година:

В bTV Media Group продължаваме да предлагаме най-работещите инструменти за изграждане на идентичност и популяризиране на бранд послания. Екипите на отдел „Продажби“ са на разположение за създаване на вашата следваща интригуваща бранд интеракция.

Източници:

https://www.warc.com/newsandopinion/news/2020-is-the-year-marketers-re-invest-in-their-brands/43107

https://www.emarketer.com/content/tv-year-in-review-advertising-remains-strong-but-road-ahead-is-murky

https://www.adweek.com/tv-video/televisions-biggest-advertisers-spent-almost-10-billion-in-2019/

https://www.broadcastingcable.com/news/most-marketers-have-used-advanced-tv-freewheel-says

https://www.v-net.tv/2019/12/05/why-2020-will-herald-the-next-era-of-addressable-tv/

https://www.weareageist.com/culture/the-future-is-here-now-3-key-takeaways-from-ces-2019/

Контакти:

bTV Media Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 9176 800
Тел. (+359) 2 9156 564
Факс: (+359) 2 9176 886
e-mail: [email protected]

 

 

ПОСЛЕДНИ

Реклама