TV BIZZ: bTV Media Group празнува 20 години и нарастващо зрителско доверие

Първата частна национална телевизия в България, bTV Media Group, празнува 20 години от своето създаване. Две десетилетия по-късно, медийната група продължава да бъде водещият телевизионен източник, с растящо зрителско доверие във време на предизвикателства около кризата COVID-19, споделя Главният изпълнителен директор на медиата Флориан Скала в ексклузивно интервю за CEETV и TV Bizz Magazine

Реклама

Флориан, bTV празнува 20-ата си годишнина на 1 юни. Кои са най-големите постижения на bTV досега и кои са най-големите предизвикателства?

bTV отвори нова страница в съвременната история на телевизията в България през 2000 г. и до днес запазва водещата си позиция на пазара по отношение на зрителски интерес, доверие, технологично развитие и социална ангажираност. Това е изключително постижение, още повече през последните няколко години в контекста на промяната на навиците за гледане на телевизия и прилива на фалшиви новини. Годишнината идва и по време на най-голямото предизвикателство в историята на bTV - пандемията COVID-19. Освен проблемите, които са общи за всички, отговорността ни като основен източник на информация в страната се увеличи, а нарастващото доверие към нас е най-голямата награда днес.

Какви бяха резултатите на bTV за последните три години и половина, откакто Вие се присъединихте към екипа, по отношение на бизнеса и рейтингите, доволен ли сте от резултатите?

Първият ми приоритет беше да адаптирам стратегията ни за съдържание към новите навици на зрителите, еволюирали вследствие на дигиталната трансформация. Съсредоточихме се върху висококачествените продукции и засилихме тяхното мултиплатформено позициониране. Този ход се отплати с ръст в резултатите на всички наши платформи. Освен това, като дългогодишен основоположник на тенденциите на пазара, инвестирахме още повече в нови технологии и дадохме старт на най-мащабния проект на bTV досега - свръхмодерно интегрирано високотехнологично студио, което подчертава предимствата на нашето новинарско съдържание. Тези стъпки, съчетани с иновативни решения за продажби, доведоха до значителен ръст в цялостните бизнес резултати на bTV Media Group през последните години.

Как влияе пандемията от коронавирус върху дейността ви? Какви промени бяхте принудени да направите в стратегията си за оригинална продукция и програмна схема и какви са основните ви приоритети сега?

Бързо адаптирахме програмната си стратегия, за да предпазим екипа си и да отговорим на новите нужди на аудиторията. Отделихме повече ресурси за важното съдържание около темата COVID-19 и направихме промени в част от развлекателните предавания. Начинът, по който произвеждаме локално съдържание, също се промени. Разстоянието между водещите и гостите, липсата на жива публика и гостуванията чрез видео връзки са просто проява на здрав разум, характерна за отговорните телевизии навсякъде. Технологиите ни позволиха да запазим много добра форма в тази ситуация и да бъдем на разположение на нашите зрители и партньори, когато имат най-голяма нужда от нас.

Как се промени зрителският интерес след началото на кризата с коронавируса? Какъв тип съдържание гледат хората в тежки времена?

Регистрираме видимо повишаване на интереса към новинарските емисии и актуалните предавания. Скорошно* проучване показа, че над 76% от анкетираните искат да гледат специални предавания на живо, а 80,0% високо оценяват извънредните новини за COVID-19. Телевизията е основният източник на информация за 73,0% и в този контекст е голямо признание, че bTV е телевизията с най-високо доверие за 58,4% от респондентите. Тези заключения се потвърждават и от скорошните пийпълметрични и онлайн резултати. През март, когато беше обявено извънредното положение в страната, новинарският сайт на bTV излезе начело на класацията** като най-посещаваният онлайн източник в България.

Какъв е ефектът от пандемията от коронавирус върху приходите ви от реклама? А върху бюджетите и стратегиите ви за локална и чуждестранна продукция? Очаквате ли ситуацията да се нормализира и кога?

Не бих спекулирал как ще се развие пандемията във времето и колко точно ще се отрази на медийната индустрия. Във всеки момент ще се съобразим с рекламния пазар. Като телевизия сме изправени пред много по-големи предизвикателства в процеса на създаване на оригинално съдържание в сравнение с други типове медии. Въпреки че се връщаме към обичайния начин на работа бавно и отговорно, имаме готовност да възобновим силната си програма през есента и през 2021 г. Програмната ни стратегия е фокусирана върху дългосрочната визия за устойчива и успешна bTV Media Group в следващите години.

Каква ще бъде програмната ви стратегия за есенния сезон?

Ще запазим силния фокус върху новини и актуални предавания, а по отношение на развлекателното съдържание в праймтайм, разчитаме на най-успешното риалити шоу в последните години по bTV - „Фермата“, което е и най-запомнящото се телевизионно събитие*** за 2019 г. Ще продължим с настоящия силен сезон на MasterChef и разбира се, с нашето вечерно шоу. Разполагаме и с богат набор от висококачествени чуждестранни сериали и филми. При всички случаи сме готови да адаптираме програмната си стратегия към последствията от пандемията. Целта ни е да бъдем адекватни на ситуацията и да отговорим на нуждите на нашата аудитория и партньорите ни от рекламната индустрия във всеки момент.

През януари тази година стартирахте дългоочакваната смяна на едно от водещите ви предавания, с които bTV започна навремето - "Шоуто на Слави" вече е заменено от "Шоуто на Николаос Цитиридис". Какви са резултатите и доволен ли сте от новото шоу и неговия водещ?

Със старта на "Шоуто на Николаос Цитиридис" успяхме да привлечем младата българска аудитория, която никога не беше гледала телевизия в късния часови пояс. Това беше пробив, високо оценен от рекламния пазар. Шоуто е много популярно и в дигитална среда. Колкото до водещия Николаос Цитиридис, той е най-яркото откритие в телевизията в България през последните години и съм много доволен от работата и таланта му. Екипът се справя страхотно и дори успя бързо да премине към работа в режим на пандемия, малко след старта на шоуто. Силно вярвам в светлото му бъдеще.

bTV много години разчита на турските сериали в праймтайм. Наскоро стана ясно, че сте купили румънската драма "Влад", която беше хит за канала от семейството на СМЕ PRO TV. Ще видим ли "Влад" в праймтайма на bTV и обмисляте ли и други заглавия от телевизиите на СМЕ?

Планираме да излъчим "Влад" в праймтайм и той ще допълни турските сериали, които се радват на огромен брой почитатели в България и са сред най-гледаните заглавия дори в нашата SVOD платформа - VOYO. Непрекъснато преглеждаме сериалите от нашите сродни канали и сме отворени за нови попълнения в програмата ни от региона.

Каква е дигиталната стратегия на bTV през 2020 г.? Доволни ли сте от резултатите на VOYO и смятате ли да увеличите дигиталния си портфейл, като имате предвид, че основният ви конкурент Нова придоби 100% от водещата българска онлайн компания Нетинфо?

През последните няколко години инвестирахме много във видео съдържание, достъпно по всяко време и на всички устройства. Нашата AVoD платформа bTV Plus отчита рекордно висок ръст сред потребителите тази година, с 204% повече видеогледания и 209% повече уникални посетители в сравнение с 2017 г., когато започнахме да влагаме по-сериозни усилия в дигиталните платформи. Имаме все повече допълнително онлайн съдържание, свъразно с праймтайм хитовете ни, ексклузивно видео за уеб и 360-livestream. VOYO има лоялна и нарастваща аудитория в България. Запазваме фокуса върху дигиталното пространство и възможностите му за позициониране на качественото ни съдържание.

Как се развива портфолиото ви от кабелни канали? Ще пусне ли bTV нови канали през 2020 г.?

Анализираме постоянно портфолиото си от телевизионни канали, но плановете ни са фокусирани най-вече върху обогатяване и подобряване на съдържанието в тях и развитието на дигиталните ни платформи.

През 2019 г. станахме свидетели на голяма промяна на телевизионния пазар в България, а именно Modern Times Group напусна местния пазар и продаде Нова ТВ на местен играч - Advance Media Group, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Как се отрази това на вашия бизнес, адаптирате ли стратегията си, когато се конкурирате с местен собственик?

Успехът на bTV е резултат от стратегията ни за съдържание, популярните ни лица с високо доверие, социалната ни отговорност и високото качество и иновации във всеки аспект от нашата работа. Оставаме и надежден и професионален партньор на рекламната индустрия. Всичко това е валидно, независимо от собствеността на нашите конкуренти.

Nova премина отново към GARB за пипъл-метрия и сега целият пазар разчита на единно измерване. Вие коментирахте, че пазарът трябва да одитира сегашната система и да мисли за измерването на Total Video като следваща стъпка. Очаквате ли подкрепа от бранша? Възможно ли е чисто нова агенция да започне да измерва рейтингите в България?

Няма причина индустрията да не подкрепи това, което е в най-добрия й интерес. Вече получихме положителна обратна връзка от пазара. Наистина, концепцията Total Video промени играта. Доставчиците на видео съдържание процъфтяват в дигиталната среда. Данните от ТВ гледането на всички платформи трябва да бъдат обединени и представени по начин, който улеснява рекламния пазар. Заедно трябва да намерим най-доброто решение и да го поискаме от ГАРБ или друг местен или международен доставчик.

CME е в процес на продажба на чешката инвестиционна компания PPF Group. Как ще се отрази тази промяна на bTV в България?

Това, което прави една телевизионна компания страхотна, е работата на нейния екип. От PPF заявиха, че CME е добре управлявана организация и не смятат да правят значителни промени в дейността й.

* Национално представително количествено проучване, проведено от *Маркет Линкс в периода 27-и 30-и март

** Източник: Google Analytics

*** Маркет Линкс, Пролет 2020 г.

 

 

 

 

 

 

 

ПОСЛЕДНИ

Реклама