Реклама
Радиото е мощна и често недостатъчно използвана платформа от страна на рекламодателите. Силата на радиото не бива да бъде подценявана, особено от автомобилните брандове, сочи проучване на RadioCentre. Според него 35% от слушателите, които са чули радио реклама в колата, са по-склонни да разглеждат рекламираните автомобилни марки.
Радиото е и безценен посредник, когато говорим за функционалностите на един автомобил. Това е така, защото много хора не биха си направили труда да прегледат писмен списък от функции, но докато шофират, слушат, когато им се представят основните характеристики на автомобила. Що се отнася до автомобилните брандове, радиото увеличава фактора релевантност на рекламите с 60%, увеличава осведомеността за бранда до 83% и силно въздейства върху мисълта за покупка на даден автомобилен бранд (до 44%).[1]
Автомобилната категория е силно специфична като продукт за промоция, доста по-сложна за рекламиране, отколкото модния или други сектори на дребно. Това е така, защото циклите на покупка са по-дълги и макар хората редовно да използват интернет за проучване и търсене на автомобили, рядко някой купува кола онлайн. С радиото автомобилните брандове имат възможност да достигнат до хората, докато те шофират или пътуват в кола - точно в момента, в който самите те се възползват от предимствата на съответния продукт. При изчисляване на потреблението на медии в даден автомобил, IPA TouchPoints[2] установява, че 78% от това време прекарваме в слушане на радио. В същото време радиото достига до 56% от пътуванията с кола, с което затвърждава широкия си обхват.
От редица изследвания[3] вече знаем, че достигането до хора по време на свързани дейности подобрява ангажираността на потребителите с рекламите с 23%. В резултат на това рекламите се възприемат много по-добре от слушателите, с усещане за персонална насоченост.
Не на последно място възвръщаемостта на инвестициите (ROI) за автомобилните марки в радиото също е изключително висока. Радиото е на водеща позиция като канал за комуникация на автомобилната категория със средна възвръщаемост на инвестицията от 6 пъти при общо 42 анализирани кампании.[4]
Високите резултати, които радиото постига, не са изненадващи предвид способността му да комуникира с аудиторията, докато е в автомобила, да доставя висок SoV (Share of Voice) за автомобилните марки в сравнение с останалите медии и доказания ефект, който постига при стимулиране на слушателите да потърсят информация за даден бранд онлайн - важна цел за редица автомобилни кампании. Затова и автомобилният сектор е един от най-активните в радио рекламата повече от 20 години.
[1] http://www.uksnapshots.com/travelling.html#share-reach
[2] IPA Touchpoints data – Международна база данни, която отчита поведението на потребителите: https://ipa.co.uk/knowledge/touchpoints
[3] Radio bite: No time like hear and now: https://www.radiocentre.org/radio-bite-no-time-like-hear-and-now/
[4] Radio: The ROI Multiplier https://www.radiocentre.org/roi-multiplier/resources/roi-multiplier-report-1.pdf